نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2730
-
الف
+

«خانه ملی هنر افغانستان» ایجاد می شود

« خانه ملی هنر افغانستان» به منظور گسترش و اعتلای هنر و حمایت از هنرمندان این کشور ایجاد می شود.

به گزارش آی فیلم 2، «خانه ملی هنر افغانستان» به فرمان رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به منظور گسترش و اعتلای هنر و حمایت از هنرمندان زیر نظر شورای عالی هنر در چارچوب وزارت اطلاعات و فرهنگ ایجاد می شود.

در جلسه ای که در این مورد به ریاست «محمد رسول باوری» معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برگزار شد، اعضای جلسه گزارش فعالیت های شان را در پیوند به ایجاد خانه ملی هنر افغانستان ارائه کردند.

«محمد رسول باوری» هدف از ایجاد این خانه را تقویت آفرینش و خلق آثار هنری برتر در عرصه های مختلف هنر و حمایت معنوی از حقوق فرهنگی و هنری هنرمندان خواند.

وی افزود: توجه به ارزش های ملی با توجه به محورها و اهداف جامعه در حوزه خصوصی و دولتی، طرح و تدوین لوایح، طرزالعمل ها، مقرره ها، قوانین و پالیسی های هنری و ارائه راهکارهای تخینیک و مشاوره های تخصصی به سیاست گذاران فرهنگی و هنری کشور و القاب هنری از جمله اهداف دیگر خانه ملی هنر افغانستان است.

«تیمور شاه حکیمیار» معاون شورای عالی هنر پیرامون اهداف و پلان خانه هنر افغانستان صحبت کرد و گفت: با ایجاد خانه ملی هنر افغانستان زمینه های مناسب برای جلب مشارکت هنرمندان، سازماندهی و حمایت از تشکل های هنری دولتی و غیر دولتی مساعد می شود.

«محبوبه بابه کرخیل» رییس ریاست هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ درباره طرح تشکیل سازمانی خانه ملی هنر افغانستان صحبت کرد و گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ در هماهنگی با کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی موظف است که طرح تشکیل خانه ملی هنر افغانستان را ترتیب و طی مراحل کند.

به نقل از باختر، «صبغت الله رحیمی» نماینده وزارت مالیه و سایر اعضای جلسه درباره ایجاد خانه ملی هنر افغانستان پیشنهادها و نظریات شان را بیان کردند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر
سید اسماعیل فرهنگ

بسیار خوب است اگر چنین کار به درستی انجام شود و از هنر و هنرمند حمایت صورت گیرد.